Tagasi blogisse
image
#ContactCenters
#AI
#CX
#EX

Tehisintellekti ärimudeli 4 põhielementi

2024-07-19

Teie kliendikogemuse (CX) tehnoloogia täiustamine tehisintellektiga ei ole enam lihtsalt meeldiv täiendus. Rikkeindikaator on oluline, et tagada isikupärastamine ja kontekstipõhine vastavus, mida tarbijad hooldusteenuselt ootavad.

Ent isegi kliendikogemuse spetsialistid, kes kasutavad oma klientide ja töötajate kogemuste toetamiseks innukalt tehisintellekti, ei tea alati, millega alustada või kuidas selle väärtust kõige paremini hinnata. Selleks peate järgima kinnitatud MI ärimudeli koostamise metoodikat.

Traditsiooniliste tehnoloogiate või lahenduste kasutuselevõtu näide (business case) põhineb tavaliselt lihtsatel näitajatel. Tehisintellekti ärinäide peaks seevastu võtma arvesse tehnoloogia ainulaadseid omadusi, sealhulgas andmesõltuvust, õppimisvõimet ja mõju protsessidele. Arvesse tuleb võtta ka meditsiiniseadmete eetilisi aspekte.

1. Saavutage oma tehisintellekti strateegia osas üksmeel

Esimene samm ettevõtja tehisintellekti business case loomisel on konsensuse saavutamine. See algab teie peamiste sidusrühmade vajaduste ja eesmärkide teadvustamisega.

Need hõlmavad eesmärke, mis on seotud eeldatava ärikasuga, selliste tegevuskohtadega nagu uue tehnoloogia omandiõiguse kogumaksumus (TCO) ja finantsperspektiividega, nagu tõhususe vähenemine.

Samuti on oluline mõista nende sidusrühmade muresid, et te oleksite valmis kõiki vastuväiteid käsitlema. Selle ülevaate saamine hõlbustab suhtlemist ja koostööd, mida on vaja organisatsioonidega suhtlemiseks ja funktsionaalsete meeskondade ühendamiseks ühiste eesmärkide saavutamiseks.

2. Prioriteetide seadmine kasutusstsenaariumi järgi

Tehisintellekti kasutamiseks klientide ja töötajate kogemuste toetamiseks on lugematu arv viise. Oluline on mõista, millised kasutusjuhtumid (use case) pakuvad teie organisatsioonile kõige vahetumat väärtust ja millised pikaajalist kasu.

Kasutage seda teavet mitte ainult tehisintellektiprojektide tähtsuse järjekorda seadmiseks, vaid ka kiiret võitu toovate pilootprojektide valimiseks. Ja tehke kindlaks, mis annab meeskondadele enesekindlust suuremate projektidega tegelemiseks, et juhtida pikaajalist ümberkujundamist.

Planeerige tsentraliseeritud teadmiste keskus, mis pakub asjakohaseid andmeid teie erinevate kasutusjuhtude ja seotud projektide toetamiseks. Samuti peaks see tagama järjepidevuse ja toetama andmete kvaliteedi parandamist.

3. Määrake edunäitajad

Tehisintellekti juurutamine võib klientide ja töötajate kogemustele mitmel viisil kasu tuua. Seega tähendab tehisintellekti väärtuse arvutamine selle tulemuste vaatlemist mitmest vaatenurgast.

Näiteks võib protsessi, näiteks kõnede kogumise automatiseerimisega säästetud aeg avaldada positiivset mõju üksikute agendi toimivusmõõdikutele. Selle tulemuseks on parem meeskonna tööviljakus ja klientide jaoks lühemad ooteajad.

Kuid vahetu kasu vaatamine on alles algus. Kaaluge ka pikaajalisi edunäitajaid. Näiteks tehisintellekti kasutamine mitmete käsitsi tehtavate toimingute automatiseerimiseks, mida agendid tavaliselt iga suhtluse ajal sooritavad, võib kumulatiivselt kaasa tuua nii märkimisväärse jõudluse kasvu, et te ei pea palkama nii palju agente. Ja see hoiab kulud madalal. Lisaks võtke arvesse mitterahalisi eeliseid, nagu klientide ja töötajate rahulolu suurenemine, kuna klientide taotlusi lahendatakse tõhusamalt.

4. Näita väärtust

Edunäitajate määratlemisel saate näidata tehisintellekti rakendamise peamisi eeliseid igal prioriteetsel kasutusjuhul. See on oluline, kuid see on vaid lähtepunkt.

Kui kombineerite need eelised, et näidata suuremat lühi- ja pikaajalist potentsiaali, loote mõjuva loo tehisintellekti tõelisest väärtusest teie organisatsiooni jaoks. Lisades uuendusi ja pidevat optimeerimist, loote tehisintellekti kasutuselevõtuks veelgi tugevama aluse.

Lugege juhendit “Telling the CX transformation story: How to build your business case for AI”, et sukelduda sügavamale tehisintellekti ärijuhtumi metoodika nelja elemendi kohta.

Allikas: Genesys Cup of G edition.

Adventus Solutions koostöös Genesys aitab ettevõtetel juurutada multimeedia kontaktikeskuste platvorme ja tehisintellekti lahendusi. Genesys Cloudi kontaktkeskuse platvormi kohta lisateabe saamiseks otsige tootekirjeldust või võtke meiega ühendust ja aitame hea meelega.

Seotud artiklid

image

Sel aastal tähistasime Adventuse meeskonna 30. juubelit!

Meie meeskond tähistab juubelit! Alates algusest 1994. aastal kuni tänapäevani – täname kliente ja partnereid ühise teekonna eest.

Loe rohkem
image

Kontaktiklubi 1. aastapäev: ideede täis ja väärtuslik aasta!

Kontaktikeskuse Klubi tähistab 1. sünnipäeva! Genesys platvormi uuendustest kuni innovatiivsete kasvustrateegiateni – avastage, kuidas see kogukond aitab täiustada äriprotsesse, edendada tehnoloogia kasutuselevõttu ja parandada KPI-de saavutamist.

Loe rohkem
image

6 taset klientide ja töötajate kogemuste orkestreerimise arengus

Siit saate teada, kuidas tehisintellekt mõjutab klientide ja töötajate kogemuste korraldamist. Artiklis vaadeldakse 6 arengutaset – manuaalsetest protsessidest universaalse automatiseerimiseni –, mis aitavad organisatsioonidel tulevase kasvu jaoks süsteeme, protsesse ja poliitikaid optimeerida.

Loe rohkem
image

Kontaktkeskuseklubi visiit GASO juurde

Lühike visiit GASO juurde: külastasime GASO klienditeeninduse ja hädaabiteenistuse 24/7 kontaktpunkte, et tutvuda nende tööga. Jagasime kogemusi Teadusuuringute Ühiskeskuse kontaktpunktide KPI mõõtmise, töötajate motivatsioonimeetodite ja kontaktkeskuse juhirolli kohta koolitajana.

Loe rohkem
image

Tehisintellekt tegevuses

Kuidas tehisintellekt mõjutab tuleviku töökeskkonda? Saage teada, kuidas TI optimeerib andmete haldamist, tugevdab turvalisust ja muudab kasutajakogemust, muutes protsessid lihtsamaks ja tõhusamaks.

Loe rohkem
image

Kohalikust kontaktkeskusest pilvekeskusele ülemineku tehnilised aspektid

Kõikide tööstusharude ettevõtted liiguvad pilvepõhisesse kontaktkeskusesse. Vaatame 6 kõige olulisemat aspekti, mida pilvepõhisesse kontaktikeskusesse üleminekul arvestada.

Loe rohkem
image

Ülevaade üritusest: "Kliendikogemus – mida pead teadma aastal 2024!"

Adventus Solutions korraldas koostöös tootja Genesysega eksklusiivse ürituse kontaktkeskuste juhtidele. See oli suurepärane võimalus valdkonna professionaalidele kohtuda, arutada uusimate kontaktkeskuste tehnoloogiate üle, õppida valdkonna liidritelt ja saada inspiratsiooni Eesti Energia/ENEFITi kliendiloost.

Loe rohkem
image

Kontaktikeskuse Klubi külastus Citadele panka

Hiljuti oli Kontaktikeskuse klubi liikmetel võimalus külastada Citadele panga Sky Branch kontaktkeskust, et saada põhjalik ülevaade oma igapäevategevusest. Külastus andis võimaluse tutvuda nende klienditeeninduslahendustega, sealhulgas efektiivse tehisintellektist juhitava vestlusbotiga, mis on juba panga kodulehele integreeritud.

Loe rohkem