Tagasi blogisse
image
#ContactCenters
#AI
#CX

Kas kliendid on botiks valmis?

2024-01-12

Üle 150 aasta tagasi võttis prantsuse autor Victor Hugo lühidalt kokku tegelikkuse, millega tänapäeva ettevõtted silmitsi seisavad, vaadates automatiseerimise tulevikku ja kuidas see mõjutab kliendikogemust. "Tulevikus on palju sõnu: nõrk tähendab kättesaamatut. Arglikule tähendab see tundmatust. Julgetele tähendab see võimalust."

Nutitelefonide ja nutiseadmete kiire kasutuselevõtuga pakub tulevik meile nii võimalusi kui ka väljakutseid uute meetodite väljatöötamisel käsitsi tehtavate ülesannete lahendamiseks. Tehisintellekti kasutades kasutab järgmise põlvkonna automatiseerimine juba andmeid uutel viisidel, et luua tõhusaid kliendikogemusi.

Genesysi kliendikogemuse seisu aruande (State of Customer Experience aruanne) 6. osa näitab, kuidas tarbijad ja ettevõtted valmistuvad suuremaks automatiseerimiseks ja kuidas nad suhtuvad muutustesse klientide kaasamises.

Kas kliendid on robotiteks* valmis?

Küsitledes ligi 2000 tarbijat ja 1300 ärilist vastajat Põhja-Ameerikas, Euroopas, Ladina-Ameerikas ja Aasia Vaikse ookeani piirkonnas, leidsime, et ettevõtted on väga teadlikud teenuste automatiseerimise eelistest, eriti lihtsate ja korratavate ülesannete puhul. Tarbijad on aga vähem entusiastlikud robotite suhtes, mis tegelevad kõige enam interaktsioonidega.

Mõned uuringu järeldused:

  • 39% ettevõtetest teatavad, et pakuvad vestlusroboteid, ja 66% ettevõtetest kavatseb järgmise kuue kuu jooksul kasutada mõnda vestlusrobotit. Kuid ainult 2% tarbijatest otsustab neid kasutada.​
  • Noored täiskasvanud kasutavad roboteid kaks korda tõenäolisemalt kui 35–54-aastased tarbijad ja kuus korda tõenäolisemalt kui üle 55-aastased tarbijad.

Kuigi enamik tarbijaid eelistab keerulisemate küsimuste lahendamiseks endiselt inimesega rääkida, muudavad "vestluslikus mõistmises" (Natural Language Understanding) ja masinõppe täiustused tehisintellekti tehnoloogiad atraktiivsemaks. See on ilmne selliste tehnoloogiate nagu Siri ja Google kiire kasutuselevõtuga, mis näitab, et tarbijatel on uusi võimalusi kaasamise parandamiseks.

''39% uuringus osalenud ettevõtetest teatas, et nad pakuvad vestlusroboteid ja 66% ettevõtetest kavatseb järgmise kuue kuu jooksul kasutada mõnda tüüpi vestlusrobotit. Kuid ainult 2% tarbijatest otsustab neid kasutada."

IoT* mõju

McKinsey & Company andmetel võib IoT potentsiaalne majanduslik mõju 2025. aastal ulatuda 11 triljoni dollarini aastas. See kasv on tingitud mõõdetavatest ärikasudest, mida IoT võib pakkuda, sealhulgas parem kliendikogemus, töötajate kaasamine ja ettevõtte optimeerimine. Aruka automatiseerimise potentsiaal on praktiliselt lõputu, seega on märkimisväärseid võimalusi, mida auto-, tervishoiu-, jaemüügi- ja elektroonikatööstuse juhid on juba hakanud ära kasutama.

Ettevõtted peavad aga hoolikalt jälgima, kuidas tarbijad virtuaalsetesse assistentidesse ehk robotitesse suhtuvad. Genesyse kliendikogemuse uuringud näitavad, et tarbijate ‘mugavus’ asjade Interneti-seadmetega jääb ettevõtete valmisolekust neid kasutada.

*bot – ehk virtuaalne assistent on sisuliselt arvutiprogramm, mis loob dialoogi inimese ja arvuti vahel

*IoT (internet of things) – asjade internet

Seotud artiklid

image

Tehisintellekt tegevuses: ülevaated kontaktikeskuse klubi eriseansist

Tehisintellekti ja automatiseerimise võimalused kontaktikeskustes: praktilised näited, sealhulgas AI-põhised tekst-kõne lahendused Balti keeltes, vestlusrobotid ja reaalajas tugi agentidele. Uurige, kuidas AI parandab kliendikogemust, säilitades samal ajal inimliku empaatia.

Loe rohkem
image

Top 9 kontaktikeskuste trendi 2025. aastaks

Tutvu 2025. aasta olulisemate kontaktkeskuste trendidega - pilverakendused, tehisintellekt, mitmekanaliline tugi ja klienditeekonna juhtimine. Vaata, kuidas Balti ettevõtted kohanevad uue digitaalse reaalsusega.

Loe rohkem
image

Eesti Kontaktkeskuste Klubi avamine

Avasta Eesti Kontaktkeskuste Klubi – uus professionaalne kogukond kontaktkeskuste juhtidele, kus jagatakse parimaid praktikaid, arendatakse kliendikogemust ja õpitakse tundma uusimaid kontaktkeskuste tehnoloogiaid.

Loe rohkem
image

Trendid 2025: videokonverentsid

Tutvuge 2025. aasta videokonverentsitehnoloogia uusimate trendidega, sealhulgas AI täiustatud funktsioonidega, nutikate hübriidtöö lahendustega, kõik-ühes süsteemidega ja lihtsustatud kasutajakogemusega. Uurige, kuidas need uuendused parandavad koostööd ja tõhusust ettevõtetes, haridusasutustes ja kaugmeeskondades.

Loe rohkem
image

29 kõige olulisemat kontaktkeskuse näitajat ja mõõdikut

Vaatleme 29 olulisemat kontaktkeskuse mõõdikut, sealhulgas First-Contact Resolution (FCR), Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction (CSAT) ja muud. Uurige, kuidas jälgida peamisi tulemuslikkuse näitajaid (KPI), et saavutada paremaid tulemusi. Sisaldab täielikku nimekirja selgitustega ja valemitega.

Loe rohkem
image

Kontaktkeskuseklubi visiit Booking Group

Ülevaade KC-klubi visiidist Booking Groupi kontaktikeskuses: Uurisime, kuidas Booking Groupi globaalne autorenditoe meeskond igapäevaselt haldab kõnesid ja e-kirju. Vaatasime ettevõtte tehisintellekti (AI) tööriista, mis lihtsustab vestluste kvaliteedi hindamist.

Loe rohkem
image

Tehisintellekt tegevuses

Kuidas tehisintellekt mõjutab tuleviku töökeskkonda? Saage teada, kuidas TI optimeerib andmete haldamist, tugevdab turvalisust ja muudab kasutajakogemust, muutes protsessid lihtsamaks ja tõhusamaks.

Loe rohkem
image

Kontaktiklubi 1. aastapäev: ideede täis ja väärtuslik aasta!

Kontaktikeskuse Klubi tähistab 1. sünnipäeva! Genesys platvormi uuendustest kuni innovatiivsete kasvustrateegiateni – avastage, kuidas see kogukond aitab täiustada äriprotsesse, edendada tehnoloogia kasutuselevõttu ja parandada KPI-de saavutamist.

Loe rohkem