Tagasi blogisse
image
#ContactCenters
#AI
#CX
#EX

Tehisintellekti ärimudeli 4 põhielementi

2024-07-19

Teie kliendikogemuse (CX) tehnoloogia täiustamine tehisintellektiga ei ole enam lihtsalt meeldiv täiendus. Rikkeindikaator on oluline, et tagada isikupärastamine ja kontekstipõhine vastavus, mida tarbijad hooldusteenuselt ootavad.

Ent isegi kliendikogemuse spetsialistid, kes kasutavad oma klientide ja töötajate kogemuste toetamiseks innukalt tehisintellekti, ei tea alati, millega alustada või kuidas selle väärtust kõige paremini hinnata. Selleks peate järgima kinnitatud MI ärimudeli koostamise metoodikat.

Traditsiooniliste tehnoloogiate või lahenduste kasutuselevõtu näide (business case) põhineb tavaliselt lihtsatel näitajatel. Tehisintellekti ärinäide peaks seevastu võtma arvesse tehnoloogia ainulaadseid omadusi, sealhulgas andmesõltuvust, õppimisvõimet ja mõju protsessidele. Arvesse tuleb võtta ka meditsiiniseadmete eetilisi aspekte.

1. Saavutage oma tehisintellekti strateegia osas üksmeel

Esimene samm ettevõtja tehisintellekti business case loomisel on konsensuse saavutamine. See algab teie peamiste sidusrühmade vajaduste ja eesmärkide teadvustamisega.

Need hõlmavad eesmärke, mis on seotud eeldatava ärikasuga, selliste tegevuskohtadega nagu uue tehnoloogia omandiõiguse kogumaksumus (TCO) ja finantsperspektiividega, nagu tõhususe vähenemine.

Samuti on oluline mõista nende sidusrühmade muresid, et te oleksite valmis kõiki vastuväiteid käsitlema. Selle ülevaate saamine hõlbustab suhtlemist ja koostööd, mida on vaja organisatsioonidega suhtlemiseks ja funktsionaalsete meeskondade ühendamiseks ühiste eesmärkide saavutamiseks.

2. Prioriteetide seadmine kasutusstsenaariumi järgi

Tehisintellekti kasutamiseks klientide ja töötajate kogemuste toetamiseks on lugematu arv viise. Oluline on mõista, millised kasutusjuhtumid (use case) pakuvad teie organisatsioonile kõige vahetumat väärtust ja millised pikaajalist kasu.

Kasutage seda teavet mitte ainult tehisintellektiprojektide tähtsuse järjekorda seadmiseks, vaid ka kiiret võitu toovate pilootprojektide valimiseks. Ja tehke kindlaks, mis annab meeskondadele enesekindlust suuremate projektidega tegelemiseks, et juhtida pikaajalist ümberkujundamist.

Planeerige tsentraliseeritud teadmiste keskus, mis pakub asjakohaseid andmeid teie erinevate kasutusjuhtude ja seotud projektide toetamiseks. Samuti peaks see tagama järjepidevuse ja toetama andmete kvaliteedi parandamist.

3. Määrake edunäitajad

Tehisintellekti juurutamine võib klientide ja töötajate kogemustele mitmel viisil kasu tuua. Seega tähendab tehisintellekti väärtuse arvutamine selle tulemuste vaatlemist mitmest vaatenurgast.

Näiteks võib protsessi, näiteks kõnede kogumise automatiseerimisega säästetud aeg avaldada positiivset mõju üksikute agendi toimivusmõõdikutele. Selle tulemuseks on parem meeskonna tööviljakus ja klientide jaoks lühemad ooteajad.

Kuid vahetu kasu vaatamine on alles algus. Kaaluge ka pikaajalisi edunäitajaid. Näiteks tehisintellekti kasutamine mitmete käsitsi tehtavate toimingute automatiseerimiseks, mida agendid tavaliselt iga suhtluse ajal sooritavad, võib kumulatiivselt kaasa tuua nii märkimisväärse jõudluse kasvu, et te ei pea palkama nii palju agente. Ja see hoiab kulud madalal. Lisaks võtke arvesse mitterahalisi eeliseid, nagu klientide ja töötajate rahulolu suurenemine, kuna klientide taotlusi lahendatakse tõhusamalt.

4. Näita väärtust

Edunäitajate määratlemisel saate näidata tehisintellekti rakendamise peamisi eeliseid igal prioriteetsel kasutusjuhul. See on oluline, kuid see on vaid lähtepunkt.

Kui kombineerite need eelised, et näidata suuremat lühi- ja pikaajalist potentsiaali, loote mõjuva loo tehisintellekti tõelisest väärtusest teie organisatsiooni jaoks. Lisades uuendusi ja pidevat optimeerimist, loote tehisintellekti kasutuselevõtuks veelgi tugevama aluse.

Lugege juhendit “Telling the CX transformation story: How to build your business case for AI”, et sukelduda sügavamale tehisintellekti ärijuhtumi metoodika nelja elemendi kohta.

Allikas: Genesys Cup of G edition.

Adventus Solutions koostöös Genesys aitab ettevõtetel juurutada multimeedia kontaktikeskuste platvorme ja tehisintellekti lahendusi. Genesys Cloudi kontaktkeskuse platvormi kohta lisateabe saamiseks otsige tootekirjeldust või võtke meiega ühendust ja aitame hea meelega.

Seotud artiklid

image

Tehisintellekt tegevuses: ülevaated kontaktikeskuse klubi eriseansist

Tehisintellekti ja automatiseerimise võimalused kontaktikeskustes: praktilised näited, sealhulgas AI-põhised tekst-kõne lahendused Balti keeltes, vestlusrobotid ja reaalajas tugi agentidele. Uurige, kuidas AI parandab kliendikogemust, säilitades samal ajal inimliku empaatia.

Loe rohkem
image

Top 9 kontaktikeskuste trendi 2025. aastaks

Tutvu 2025. aasta olulisemate kontaktkeskuste trendidega - pilverakendused, tehisintellekt, mitmekanaliline tugi ja klienditeekonna juhtimine. Vaata, kuidas Balti ettevõtted kohanevad uue digitaalse reaalsusega.

Loe rohkem
image

Eesti Kontaktkeskuste Klubi avamine

Avasta Eesti Kontaktkeskuste Klubi – uus professionaalne kogukond kontaktkeskuste juhtidele, kus jagatakse parimaid praktikaid, arendatakse kliendikogemust ja õpitakse tundma uusimaid kontaktkeskuste tehnoloogiaid.

Loe rohkem
image

Trendid 2025: videokonverentsid

Tutvuge 2025. aasta videokonverentsitehnoloogia uusimate trendidega, sealhulgas AI täiustatud funktsioonidega, nutikate hübriidtöö lahendustega, kõik-ühes süsteemidega ja lihtsustatud kasutajakogemusega. Uurige, kuidas need uuendused parandavad koostööd ja tõhusust ettevõtetes, haridusasutustes ja kaugmeeskondades.

Loe rohkem
image

29 kõige olulisemat kontaktkeskuse näitajat ja mõõdikut

Vaatleme 29 olulisemat kontaktkeskuse mõõdikut, sealhulgas First-Contact Resolution (FCR), Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction (CSAT) ja muud. Uurige, kuidas jälgida peamisi tulemuslikkuse näitajaid (KPI), et saavutada paremaid tulemusi. Sisaldab täielikku nimekirja selgitustega ja valemitega.

Loe rohkem
image

Kontaktkeskuseklubi visiit Booking Group

Ülevaade KC-klubi visiidist Booking Groupi kontaktikeskuses: Uurisime, kuidas Booking Groupi globaalne autorenditoe meeskond igapäevaselt haldab kõnesid ja e-kirju. Vaatasime ettevõtte tehisintellekti (AI) tööriista, mis lihtsustab vestluste kvaliteedi hindamist.

Loe rohkem
image

Tehisintellekt tegevuses

Kuidas tehisintellekt mõjutab tuleviku töökeskkonda? Saage teada, kuidas TI optimeerib andmete haldamist, tugevdab turvalisust ja muudab kasutajakogemust, muutes protsessid lihtsamaks ja tõhusamaks.

Loe rohkem
image

Kontaktiklubi 1. aastapäev: ideede täis ja väärtuslik aasta!

Kontaktikeskuse Klubi tähistab 1. sünnipäeva! Genesys platvormi uuendustest kuni innovatiivsete kasvustrateegiateni – avastage, kuidas see kogukond aitab täiustada äriprotsesse, edendada tehnoloogia kasutuselevõttu ja parandada KPI-de saavutamist.

Loe rohkem